dinsdag 7 september 2010, 10.32 uur – Ger
Categorie: Algemeen, Mijn mening

Politici voeren ongehinderd een soap op en Dirk Kuyt valt

Volgens mij is het een inhoudsloze politieke soap zonder weerga die wordt opgevoerd door de heren Verhagen, Rutte, Cohen en Wilders. Zij doen alsof er grote verschillen tussen hun partijen bestaan en hen wordt geen strobreed in de weg gelegd door de pers. Sterker nog: die bieden een kritiekloos klankbord, geven de zichzelf belangrijk makende politici alle ruimte.

Slapers of gapers

Alle vier willen ze overkomen als krachtige leiders, waarop het land zit te wachten. De motivatie van de  níeuwe krachtige bestuurders  kan niet zijn dat zij het land beter willen maken. Want waarom hebben zij dat dan de afgelopen jaren niet gedaan? Hebben ze dan  alleen maar letterlijke en figuurlijk zitten slapen?

De motiatie lijkt, niet om beter te worden, maar om stemmers en/of toekomstige stemmers bij elkaar en vooral bij Geert weg te halen. Want dan wordt hun partij groter, worden verliezers van de laatste verkiezingen gecompenseed en lukt het Rutte misschien zelfs wel om  zijn ex-partijgenoot Wilders terug te halen naar de moederpartij, waar het allemaal begonnen is… (Hoe vaker ik er over nadenk, hoe minder mij dit een gewaagde gedachte lijkt)

Kiezers paaien

Alle vier hebben zij moeite gedaan om Wilders te paaien. Deden zij dit om de kiezers van Geert te laten zien dat zij Geert wel serieus nemen en dat het voor de kiezers interessant moet zijn om over te lopen naar CDA, VVD of noem maar op? Zelfs Job heeft volens mij het signaal afgegeven dat de kiezers op Wilders met een gerust hart kunnen vertrouwen op Job. Want Job heeft nog een geen enkele serieuze poging gedaan om een rechts kabinet onmogelijk te maken.

Triest dat de zelf ingenomen politici zo’n kritiekloos klankbord krijgen in de pers.

Belachelijke kritiek:

Dirk benadeeld Nederland door kinderkinderachtig spelletje.

Hoe anders wordt Dirk Kuyt door de pers afgemaakt.  Men suggereerd dat hij zich met een kinderachtig spelletje opzettelijk heeft geblesseerd en daarom niet inzettbaar is voor Oranje.

Dirk is namelijk al; enige tijd bezig zijn scorend vermogen te verhogen. Na elke training oefeent hij langdurig op het nemen van omhalen (fall-rulzieher in goed Duits toen het Marco eens lukte).

Ik heb Dirk al heel vaak in aktie gezien, maar neem van mij aan dat Dirk niets doet om zijn waarde voor Oranje (of het voetbal in haar algemeen te verlagen. In tegendeeeel: Drik oeffent zich te pletter om zijn waarde te verhogen!.

Ongetwijfeld heeft Dirk bij van Hooijdonk afgekeken hoe die na elke training tijden stond te oefenen hoe Pierrre zijn scorend vermogen kon verhogen. Het resultaat van die uren oefenen kennen we. Want het is toch van Hooijdonk geweest die dankzij zijn fabuleuze traptechniek meerdere keren topscorder werd in Nederland, in Schotland, in Spanje; kortom overal waar Pierre van Hooijdonk gespeeld heeft.

Het is ongetwijfeld het doel van Dirk om zijn waarde voor Oranje en in het voetbal in zijn algemeenheid te verhogen. Petje af voor iemend met zo’n inzet. En een omhaal kan je nu eenmaal niet maken zonder op je rug te vaallen.

De verkeerden vallen

Dit alles lokt bij mij de uitspraak uit: De zelf ingebeelde politici in Den Haag , maken zich met hulp van de pers steeds belangrijker en komen vaster in het zadel, terwijl zij niets toevoegen aan een beter Nederland.

En Dirk valt op zijn rug om zich te verbeteren

Het zijn toch steeds de verkeerden die vallen

2 reacties »

1. Ger, jij weet toch ook dat het paard nooit de haver krijgt die het verdient.

jan

Reactie door Jan — woensdag 8 september 2010 @ 17:43

2. goed om te lezen dat je nog zo vol vuur zit Ger!
    ga zo door!

lies, Marjolijn